“Meer omzet door mond-tot-mond reclame. Wie wil dat niet? De Caramel Superpromoter Simulatie game laat je de kracht van enthousiasme zelf ervaren.”

 

Op donderdag 28 november vond de SIDN Relatiedag 2013 plaats in voetbalstadion Galgenwaard in Utrecht. Tijdens één van de ochtendsessies verkondigden Gerdien Dalmulder en Jasper van Bochove van Caramel Business een belangrijke boodschap aan het publiek; de focus op mond-tot-mondreclame zorgt voor het behalen van meer omzet en winst. Enthousiaste klanten zijn daarin de sleutel. Gerdien en Jasper speelden een game met het publiek om hen de kracht van enthousiasme zelf te laten ervaren. 

60 spelers 200 pollepels

Een groep van ruim 60 spelers in de hostingbranche speelden De “Caramel Superpromoter Simulatie” game op het jaarlijkse SIDN event. In de introductie van de game vertelden Gerdien Dalmulder en  Jasper van Bochove van Caramel dat de groei van .nl domeinnamen in de Nederlandse hostingsector stagneert. Nieuwe domeinnaamextensies (zoals .shop en .amsterdam) en de ontwikkelingen in de cloud zorgen weliswaar voor groei, maar meer aandacht voor bestaande klanten levert uiteindelijk zeker zoveel op. Het advies aan het publiek was dan ook duidelijk: Leer je klanten zo goed mogelijk kennen en achterhaal welke klanten het meest enthousiast en belangrijk zijn, kortom vind je Superpromoters!

Superpromoters delen hun enthousiasme via mond-tot-mond reclame met anderen. Met als gevolg groei in omzet en marge. Maar alleen de meest enthousiaste klanten vertellen over jouw producten, diensten of merk. De uitdaging is dus om mond-tot-mond reclame te beïnvloeden.

Hoe werkt de game?

Vooraf zijn 3 korte 1 minuut pitches opgenomen van 3 verschillende partijen uit de hostingbranche. Tijdens de introductie van de game aan het publiek kregen 4 vrijwilligers de pitches te zien op een iPad met een koptelefoon op hun hoofd. De 4 vrijwilligers werd gevraagd een keuze maken uit 1 van de 3 pitches.  Vervolgens kregen ze 10 minuten de tijd om het publiek te bewerken en zoveel mogelijk zieltjes winnen. Daar mochten de deelnemers al hun creativiteit bij inzetten. Bezoekers moesten na 10 minuten voor één van de vier superpromoters kiezen en in de bijpassende hoek gaan staan.  

Wat levert de game op?

Bezoekers werden direct geïnterviewd en gevraagd wat ze aansprak in het verhaal van de superpromoter die ze hadden gekozen. Zowel de inhoud van de boodschap, het gebruik van een overtuigende en memorabele one-liner als het enthousiasme van de Superpromotor blijken van belang bij de keuze voor een superpromoter.

Jasper en Gerdien vatten real-time alle uitkomsten samen en relateerden deze  aan de theorie van de superpromoter. Tot slot was er een levendige discussie met brandende vragen en enthousiaste reacties. De deelnemers maakten op een interactieve en speelse manier kennis met De Kracht van Enthousiasme en gingen vol inspiratie de lunch in.  

In de video van ISP Today licht Jasper de boodschap toe die Caramel met de game uitdraagt. Neem contact op als je ook voor jouw bedrijfsevent gebruik wilt maken van de Caramel Superpromoter Simulatie Game!

 
“Ook een innovatieve
klantmagneet worden?”