In de jaarlijkse verkiezing van de 40 meest inspirerende merken van Nederland in 2018 is IKEA – net als het jaar ervoor – als winnaar uit de bus gekomen.

De verkiezing mag IKEA zien als een erkenning voor het voortdurende streven naar een beter leven voor iedereen. De realiteit leert echter dat de onderneming bijna tegelijkertijd de grootste reorganisatie in haar historie heeft aangekondigd. Deze ogenschijnlijke contradictie roepen vragen op die smeken om een antwoord.

Want hoe gaat het bedrijf bijvoorbeeld de komende jaren om met de veranderende klantbehoeftes? Tijd dus voor een goed gesprek. Jasper interviewde Mark Blok en Iris Midavaine van IKEA Nederland voor Customer Talk wat leidde tot een prikkelende en boeiende blog. 

Lees hier het interview 

Deze blog verscheen op 7 januari op Customer Talk in samenwerking met redacteur Ruud Moors.

Zelf een heldere Purpose ontwikkelen?

IKEA is tot meest inspirerende organisatie van Nederland verkozen en succesvol doordat zij een heldere Purpose heeft: “Voortdurend streven naar een beter leven voor iedereen”.

Inspirerende organisaties werken vanuit win-win: zij doen het goede en doen dat ook goed. En het woonwarenhuis is daar een schoolvoorbeeld van. Deze onderneming bewijst dat duurzaamheid geen effect hoeft te hebben op de prijs of het design.

Wil je zelf aan de slag met het ontwikkelen van een heldere, duurzame en heldere purpose voor jouw organisatie?

Bij Caramel helpen we jou daar graag bij. Daarin maken we bovendien meteen de vertaalslag van de purpose naar het gedrag van medewerkers. Dat zorgt voor een consistente en onderscheidende klantbeleving.

Neem contact met me op als je hierover eens van gedachten wilt wisselen!

06 – 815 62 614. jasper@caramelbusiness.nl

 
“Jouw bedrijf laten
groeien door enthousiasme?”