“Van beoordelen achteraf, naar waarmaken vooraf”

Kansen door veranderende klantverwachtingen

In een wereld die verandert, kun je elke verandering ervaren als een bedreiging.

Je kunt ook in actie komen en dit zien als een nieuwe kans en een route naar duurzaam succes, samen met jouw klant. Dit biedt nieuwe mogelijkheden om je te onderscheiden van de concurrentie.

Een kleine greep uit de vele kansen:

  • Onderscheiden op emotionele zaken zoals vertrouwen, relaties en gedrag, omdat het niet meer lukt op uitsluitend rationele zaken.
  • Het assortiment verdiepen door het uit te breiden, of te verbreden door een servicecomponent toe te voegen (servitization).
  • Een webshop openen naast de bestaande business voor aankopen van klanten.

Hoe het werkt

Met de Expectations Monitor breng je zelf de verwachtingen van de klanten van je bedrijf op gestructureerde wijze vóóraf in kaart. 

Vervolgens bieden wij ondersteuning en advies zodat je deze verwachtingen daadwerkelijk waar kunt gaan maken. Na drie maanden beoordelen je klanten jullie prestaties gebaseerd op hun eigen verwachtingen. 

Kwalitatieve klantinformatie

Met de Expectations Monitor verzamel je kwalitatieve informatie van individuele klanten. Er kunnen allerlei redenen zijn waarom je er voor gekozen hebt om juist van deze klant de verwachtingen op te vragen. Misschien omdat hier meer omzet te realiseren is, omdat je de relatie met deze klant wilt uitbouwen óf omdat je denkt van deze klant het meest te kunnen leren.

Management Informatie

De management informatie in de Expectations Monitor stelt je in staat om de status van de verwachting te volgen en te analyseren. Het is vooral praktisch en functioneel. De informatie kan zowel gebruikt worden voor de interne communicatie als in gesprekken met de klant. Door verwachtingsmanagement regelmatig met elkaar te evalueren, kun je verder bouwen aan de relatie en aan gezamenlijk succes. Bovendien zorgt de geïntegreerde Deming Circle voor de borging in de interne organisatie.

De Expectations Monitor is een software tool in de cloud. Alle klantinformatie is eenvoudig aan je klant gegevens in je eigen CRM te koppelen. Het product is beschikbaar in verschillende modules voor klanten, medewerkers en andere stakeholders.

Aan de slag

Wil jij groeien en succes realiseren door de verwachtingen van je klanten centraal te stellen? Maak dan vandaag nog een start om de verwachtingen van je klanten op te kunnen vragen.

 

 
“Ook een innovatieve
klantmagneet worden?”