“Vergeet dure mediacampagnes en investeer in medewerkers”

Richard Branson zei het al:

Customers don’t come first, employees come first. When you take care of them, they’ll take care of the customer.”

Wakker het enthousiasme aan van je personeel met Aanstekers gezocht! Dit engagement programma van een jaar stimuleert hun betrokkenheid bij je organisatie. Dat levert meer focus op je merk, een betere klantbeleving, een betere sfeer, lager verzuim, lagere recruitmentkosten en daarmee een hoger bedrijfsresultaat op. 

Waarom Aanstekers?

Het hebben van een sterk merk met een aantrekkelijke merkbelofte is voor organisaties tegenwoordig heel belangrijk. Maar herkennen medewerkers zich hier ook in? Zijn ze betrokken en dragen ze het verhaal van je organisatie enthousiast uit? En wat vertellen ze eigenlijk over je organisatie op een congres of een verjaardagsfeest? Relevante vragen in een tijd waarin mediabudgetten onder druk staan.

Kijk maar naar het succes van Coolblue, enthousiaste en betrokken medewerkers zijn dé sleutel tot succes en groei van je organisatie. Met hun betrokkenheid en enthousiasme zorgen zij voor een hogere merkbeleving, zodat bestaande klanten graag blijven en nieuwe relaties graag klant worden. Onderzoek onderstreept het belang van enthousiaste en betrokken medewerkers:



Wat biedt Aanstekers gezocht!?

Aanstekers gezocht! is een interactief medewerkers betrokkenheid programma van een jaar dat ervoor zorgt dat medewerkers zich meer betrokken voelen bij je merk en waar je organisatie voor staat. Het programma verbindt medewerkers, zorgt dat alle neuzen dezelfde kant op staan en is gericht op actie en gedrag.

Aanstekers Gezocht! maakt bovendien dat ze nog enthousiaster over je organisatie worden en dit doorgeven aan klanten en relaties. Je krijgt vooraf en achteraf een heldere rapportage over hoe betrokken en enthousiast medewerkers zijn. 

Het programma

Aanstekers gezocht! programma bestaat uit de volgende stappen:

  1. Nulmeting
  2. Kick-off event
  3. Arena-opstelling met MT en kernteam
  4. Teamworkshops
  5. Coaching en event door kernteam 
  6. Implementatie en begeleiding
  7. Effectmeting

Het programma vindt plaats op een locatie naar keuze en duurt een jaar.

Het Aanstekers engagement-programma is ontwikkeld door Caramel Business en Pitvis, in samenwerking met experts op het gebied van marketing, HR, organisatieontwikkeling en employer branding. 

Impact in de hele organisatie

Na een kick-off event bedenken medewerkers binnen het kernteam acties om de betrokkenheid tean aanzien van het merk binnen de hele organisatie te vergroten. We begeleiden het kernteam en 4 belangrijke teams die een actieplan en een code opstellen voor merkwaardig gedrag. Het grote voordeel is dat de acties niet top-down, maar bottum-up bedacht zijn wat het het gevoel van invloed en het draagvlak onder medewerkers verder zal vergroten. De impact van het programma wordt daardoor alleen maar groter. 

Resultaat

In een jaar tijd realiseer je als organisatie de volgende doelen:

  • Een beter benut sales potentieel van je medewerkers;
  • Medewerkers die bottom up werken voor je merk;
  • Een betere customer experience. 

Voor wie?

Het Aanstekers programma is bedoeld voor ambitieuze profit en non-profit organisaties die de stap willen maken van ‘goed naar geweldig’ door het potentieel van hun medewerkers nog beter te benutten. Het is geschikt voor organisaties of teams van veertig tot honderdvijftig personen.

Wat krijg je als organisatie?

  • Nulmeting: betrokkenheid van medewerkers ten aanzien van het merk in termen van kennis, houding en gedrag door een online survey
  • Evaluatie- en adviesgesprek o.b.v. rapportage van de resultaten van de nulmeting
  • Tijdens het kick-off event krijgen de deelnemers een stem in de discussie over de uitkomsten van de nulmeting door het gebruik van interactieve software
  • Rapportage met kwantitatieve terugkoppeling van de betrokkenheid ten aanzien van het merk binnen de organisatie
  • Een aantal ‘aanstekelijke’ T-shirts voor het eigen organisatieteam
  • Voor de belangrijkste 4 teams een overzicht van ‘to start, stop, continue’-activiteiten en gedrag binnen de merk- en organisatiekaders
  • Deskundige begeleiding bij de uitvoering, 6 coachingssessies van het kernteam en 2 voortgangsgesprekken met het MT 
  • Effectmeting om te zien wat het resultaat is van het programma in termen van kennis, houding en gedrag ten aanzien van het merk.  

Ook enthousiast of eerst meer weten?

Bel of mail met:

Jasper van Bochove: 06 81 56 26 14, jasper@caramelbusiness.nl
Roderik Berghegen: 06 30 13 9682, roderik@pitvis.nl

 

Diensten

Vraag hier Aanstekers Gezocht! aan

Velden met een * zijn verplicht
 
“Jouw bedrijf laten
groeien door enthousiasme?”