“Marketingstrategie en rebranding ISPConnect”

Hoe maak je een ingeslapen branche vereniging weer relevant voor haar leden? De branchevereniging voor de Nederlandse Hosting industrie ISPConnect stond voor deze uitdaging en ging aan de slag.

Recept voor succes

Een gezonde dosis zelfreflectie helpt. Een jong en enthousiast bestuur, afkomstig uit de branche vormt de basis. De aanstelling van een nieuwe directeur met pit en kennis van de markt, de volgende stap. En het belangrijkste ingrediënt? Richt je blik op je leden en op de toekomst. Dat deed ISPConnect en schakelde daarbij de hulp in van Caramel Business.

"Ontzorgen met kennis van morgen"

De nieuwe pay-off van ISPConnect. Ingegeven door eerst goed in het hoofd van de doelgroep van ISPConnect te kruipen. In een interactieve sessie ontwierpen we met het bestuur doelgroep persona “Jeroen”.  Challenger van de status quo in hosting land. Een self-made man, technisch sterk, TU Drop out met een fetisj voor gadgets en Game-of-Thrones.

Door zich te verplaatsen in de schoenen van Jeroen – voor de meeste bestuurders schoenen die niet erg afwijken van hun eigen sneakers – kwamen al snel de belangrijkste behoeftes van “Jeroen” naar voren.

Morgen begint vandaag

ISPConnect ontwikkelde niet alleen een visie op zichzelf, maar ook op waar het in de toekomst met de branche naar toegaat. ISPConnect wil haar leden laten profiteren van kennis, inzichten en keiharde cijfers die op verschillende plekken aanwezig zijn in de branche. Daar waar ze ontbreken levert ISPConnect een actieve bijdrage aan het organiseren van die kennis, inzichten en cijfers. 

Visie van ISPConnect en toegevoegde waarde voor “Jeroen”

“ISPConnect is de snelste weg naar succes in de hosting branche. Van zolderkamer hoster tot challenger tot de top van de markt; ISPConnect verzorgt de juiste faciliteiten op het juiste moment ISPConnect geeft hosters een stem in de politiek en de media en helpt zowel individuele hosters, als de branche naar volwassenheid. ISPConnect ontzorgt, zodat leden zich kunnen richten op hun kerntaken.”

In de tweede workshop ontwikkelden we de visie op de toekomst voor ISPConnect. We kregen inzicht in de belangrijkste toegevoegde waarde van ISPConnect voor “Jeroen”. Het bestuur maakte een aantal moodboards om te komen van de huidige situatie tot de gewenste toekomstige situatie. Je leest er meer over in deze blog van Gerben van Leeuwen, bestuurslid van ISPConnect en directeur eigenaar van onder andere Argeweb en Amsio.

In de derde en laatste workshop ontwikkelden we een heldere kernboodschap aangevuld met drie ondersteunende boodschappen. Doel: actief meer leden werven en aandacht genereren voor de vereniging. Daarvoor maakten we gezamenlijk een direct en praktisch toepasbaar actieplan. Meer over deze sessie lees je in deze blog van Marin Heideman, penningmeester van ISPConnect en directeur eigenaar van DigiState

Van oud naar nieuw: creatie fase

Op basis van de merkstrategie en bijbehorende brandbrief die Caramel opstelde voor reclamebureau Toscani ontwierp dit creatieve reclamebureau een nieuw logo en huisstijl voor ISPConnect.

 

                              OUD                                                                                               NIEUW

 

 

 

  

 
De kleur groen in het nieuwe logo staat voor groei en ontwikkeling en is in tegenstelling tot de kleur blauw onderscheidend in de branche. Deze kleur kwam uit de moodboards van de verschillende bestuursleden als dominante kleur voor de toekomst naar voren. ISPConnect wil de verbindende factor zijn tussen leden, de branche en stakeholders daaromheen en wil haar leden zoveel mogelijk ontzorgen, vandaar de keus voor paraplu als beeldmerk.

De nieuwe huisstijl werd officieel gelanceerd tijdens de jaarlijkse BBQ van ISPConnect op 28 augustus 2013. Het event waar je bij moet zijn als je iets wilt betekenen in de hosting branche. We wensen ISPConnect en haar leden heel veel plezier en succes!

Klanten

Oriënterend gesprek

Wil je weten wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?

Maak een afspraak voor een oriënterend gesprek!

afspraak maken
 
“Jouw bedrijf laten
groeien door enthousiasme?”