“Superpromoters: meer focus en rendement uit marktbewerking”

Over NIZO food research

NIZO food research is één van de meest geavanceerde onafhankelijke contract onderzoeksbedrijven in de wereld. Haar circa 130 werknemers helpen dagelijks bedrijven in de voedingsmiddelen- en ingrediëntenmarkt om betere producten te produceren en winstgevender te zijn.

NIZO past haar expertise en state of the art technologieën toe om samen met haar opdrachtgevers over de hele wereld te werken aan:

  1. Innovatie (smaak, textuur, gezondheid)
  2. Kostenbesparing (proces efficiency, ingredient vervanging, test producties)
  3. Maatschappelijke Verantwoord Ondernemen (onder meer voedselveiligheid & kwaliteit, onderbouwing gezondheidsclaims, duurzame processen).  


Opdrachtgevers zoals Friesland Campina, DE Masterblenders, DSM en Heinz kunnen vertrouwen op de hoogstaande kennis van NIZO en een aanpak waarmee zij werkbare oplossingen en hogere resultaten realiseren. 

We zijn er dan ook trots op dat NIZO besloten heeft samen te gaan werken met Caramel Business!

Aanleiding voor Superpromotertraject

NIZO wil zich blijven onderscheiden in de markt en verder groeien in resultaat. Ook zijn er klanten en markten waar nog groeipotentieel is. NIZO is op zoek naar manieren waarmee het groeipotentieel optimaal benut kan worden en heeft gekozen voor Caramel Business als partner. De visie, aanpak en de ervaring met innovatieve B2B bedrijven heeft een belangrijke rol gespeeld in de keuze voor Caramel Business.

Doelen en aanpak

Het traject dat in juni 2014 gestart is en medio oktober werd afgerond had als doel om de meest enthousiaste relaties (Superpromoters) van NIZO  te identificeren en te betrekken. Caramel Business is de aanpak met een kwantitatief onderzoek gestart om het enthousiasme onder een groot aantal relaties te bepalen.

 Vervolgens hebben we een deep dive gedaan in het enthousiasme van een aantal specifieke NIZO superpromoters. In een aantal gerichte interviews met deze selecte groep superpromoters hebben Jasper en Gerdien achterhaald wat de bron is van het enthousiasme en de manieren waarop dit gedeeld wordt met anderen.

Leerzaam en inspirerend!

Credits afbeelding: Ben, licentie: CC BY (commercieel hergebruik, inclusief aanpassing)


Met de inzichten uit het superpromoter traject heeft NIZO meer focus gecreëerd zodat ze meer rendement haalt uit haar marktbewerking. 

De uitkomsten zijn ook in de rebranding en aanscherping van postionering en marketing communicatiestrategie in 2016 meegenomen. 

In mei en juni 2016 voerde Caramel een customer journey project uit voor NIZO met de focus op het verbeteren van de klantbeleving van potentiële klanten in een aantal groeisegmenten. Via workshops en interviews is de ideale customer journey ontwikkeld met de focus op de nieuwe website en het online kanaal en zijn ideeën bedacht om voor potentiële NIZO klanten het verschil te kunnen maken. 

Lees hier wat mensen van NIZO hebben ervaren tijdens en na de projecten met Caramel. 

Klanten

Oriënterend gesprek

Wil je weten wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen?

Maak een afspraak voor een oriënterend gesprek!

afspraak maken
 
“Ook een innovatieve
klantmagneet worden?”