“succesvolle ICT bedrijven hebben een luisterend oor voor hun klant”

Klanten van ICT bedrijven stellen steeds hogere eisen. Kwaliteit is niet langer onderscheidend. Klanten en hun medewerkers beschikken over meer kennis van ICT mede door trends als Consumerization of IT en Bring Your Own Device. Bedrijven verlangen een meer adviserende rol en vragen om een ICT partner die hun business kan helpen versnellen of hun processen efficiënter kan maken. Ook stellen bedrijven steeds hogere eisen aan de wijze van communicatie en het serviceniveau. Daarnaast bieden social media de klant van vandaag een megafoon om een ICT bedrijf te maken of te breken.  

Kansen genoeg

Er liggen genoeg kansen; de vraag naar software en ICT diensten zullen naar verwachting de komende jaren nog toenemen. Ook op het gebied van innovatie liggen kansen in bijvoorbeeld mobiele apps, cybercrime, virtuele werkplekken, big data en business intelligence. 

Maar hoe zorg je dat je tijdig en op effectieve wijze nieuwe producten of diensten introduceert in de markt en aan de juiste doelgroep met de juiste boodschap? En hoe je kom aan het personeel met de juiste kennis en vaardigheden om de toenemende vraag aan te kunnen?

Succesvolle ICT bedrijven snappen dat deze kansen vragen om een herbezinning van eerder gemaakte keuzes.

Hoe helpt Caramel jou bij het benutten van die kansen?

Wij geloven dat succesvolle ICT bedrijven een luisterend oor voor hun klant net zo belangrijk vinden als hun eigen verhaal. Een heldere focus op de beleving van je klant of een potentiële medewerker met jouw organisatie is essentieel voor succes in de toekomst.

Caramel levert vaste programma's zoals ons recept voor groei of maatwerk, maar stelt altijd de doelgroep centraal in een inspirerende, maar concrete aanpak. Of het nu gaat om een herpositionering, aanscherping van de marketingstrategie of de ontwikkeling en marktintroductie van een nieuwe propositie.

Wij starten met een superpromoter onderzoek (tevens een nulmeting) om te bepalen hoe klanten over je bedrijf denken, wie je superpromoters zijn, waar ze enthousiast over zijn en waar nog groeikansen liggen.

We helpen vervolgens je bedrijf om zich te verdiepen in de belevingswereld van je belangrijkste doelgroep. Dat doen we door het ontwikkelen van persona’s waarbij we mensen uit de doelgroep beschrijven alsof ze van vlees en bloed zijn. We ontwikkelen vervolgens een gezamenlijk beeld van hoe zij zich oriënteren op product en diensten door een klantreis uit te werken. En liefst toetsen wij deze beelden met de werkelijkheid door het interviewen van (potentiële) klanten.

Samen met jou en je collega's ontdekken we de kansen om op de momenten van de waarheid een onderscheidende beleving te creëren. We ontwikkelen met je medewerkers een actieplan om deze kansen te verzilveren. De klanten worden via effectieve kanalen en middelen gestimuleerd om hun enthousiasme (meer) te delen. Of het nou gaat om een kennisevent of social media. De meest enthousiaste klanten (ook wel superpromoters genoemd) kunnen zelfs een actieve rol in marketing en sales van jouw organisatie gaan spelen.

De winst is dat klanten zich je diensten beter herinneren, meer over je bedrijf gaan praten en je aanbevelen aan vrienden en bekenden. Met als belangrijk resultaat: meer omzet, een hogere winst en mensen die spontaan bij je solliciteren. Een aantal maanden afloop van het traject meten we heel concreet het effect door een nieuw klantonderzoek.

Een beproefd recept waardoor jouw business meer smaak krijgt!

Over jou

Oriënterend gesprek

Wil je weten wat Caramel kan betekenen voor jouw ICT bedrijf? 

Maak een afspraak voor een gesprek en een kop koffie! 

afspraak maken
 
“Jouw bedrijf laten
groeien door enthousiasme?”