Klanten vooraf vragen wat ze verwachten in plaats van achteraf vragen wat ze van je product, dienst of organisatie vonden.
Wat is Expectations?
Expectations is een methode om gestructureerd en continu de verwachtingen van klanten te inventariseren. Door vooraf de 3 belangrijkste verwachtingen van klanten op te vragen kan beter ingespeeld worden op wat klanten waardevol vinden. Daardoor kan de organisatie haar toegevoegde waarde vergroten, bijvoorbeeld door haar propositie aan te passen, service te vergroten, of zelfs strategie aan te scherpen of organisatiemodel anders in te richten.
Waarom Expectations?
Succesvolle bedrijven anticiperen op een snel veranderende markt door continu te onderzoeken hoe ze waarde kunnen blijven toevoegen
Leiderschap zorgt voor betrokken en gemotiveerde medewerkers met een duidelijke focus
Optimale samenwerking en co-creatie binnen de keten zijn voor deze bedrijven vanzelfsprekend
De (innovatie) focus van deze bedrijven is meer gericht op wat het product voor de klant toevoegt, in plaats van enkel op de functionele product eigenschappen
Wat levert Expectations op?