“Kapstok voor activiteiten die groei versterken”

Gevestigde organisaties gaan failliet en disruptors maken de concurrentie sterker.

Ondernemen met de klant centraal maakt echter je B2B organisatie relevanter en wendbaarder.

Maar ondanks de grote beloftes van klantgericht ondernemen lukt het maar weinig organisaties om substantieel te groeien en betere resultaten te halen.

Een hoge klantbeleving zorgt voor onderscheidend vermogen en groei door enthousiaste en loyale klanten. Bovendien kom je als B2B bedrijf makkelijker aan nieuw talent in de arbeidsmarkt. 

Maar waar begin je met klantgericht ondernemen en hoe ga je verder? Er zijn veel activiteiten die je kunt oppakken, maar welke leiden tot resultaat en hoe zorg je dat de activiteiten elkaar versterken? De groeiscan helpt je daarbij!

Wat houdt de groeiscan in? 

  • De groeiscan stelt een diagnose over waar je als organisatie staat wat betreft klantgedrevenheid. De scan brengt via een intake, interviews met klanten, medewerkers en directie op een heldere manier in kaart wat al goed gaat en welke onderwerpen verbetering nodig hebben. Denk aan onderwerpen als de beleving van je merk en organisatie, mate van onderscheidend vermogen, inzicht in behoeftes en betrokkenheid van klanten en medewerkers.  
  • De groeiscan creëert een goede basis voor besluitvorming om richting te bepalen hoe je klantgerichtheid meer in het DNA van jouw organisatie krijgt;  zodanig dat het ook voelbaar is voor al je klanten.
  • De groeiscan geeft je een kapstok waaraan alle activiteiten rondom klantgedrevenheid gehangen worden. Hierdoor wordt helder welke activiteiten met elkaar in verbinding zijn, hoe ze elkaar aanvullen en hoe ze de groei van je bedrijf versterken.

Wil je aan de slag met klantgedreven groei in jouw organisatie?

Neem dan contact op met Jasper van Bochove, 06-815 62 614 of mail jasper@caramelbusiness.nl

Diensten

 
“Jouw bedrijf laten
groeien door enthousiasme?”